Chatbot Industrie en Productie

Tegenwoordig is het erg belangrijk dat een bedrijf een account heeft op een social media platform en ook daar actief op is! Dit is goede marketing, maar ook goed voor de klantenservice van een bedrijf. Ook de sector industrie en productie is actief op social media platformen. Je ziet bijvoorbeeld veel Twitterberichten online voorbijkomen als er nieuwe informatie is over verschillende projecten waar ze mee bezig zijn. Zo kun je de mensen goed op de hoogte houden wat er gaande is. Toch zullen deze berichten vragen bij mensen oproepen die dit lezen. Hoe makkelijk is het dan als zij op dat moment een vraag kunnen stellen aan een chatbot?  

Wat is een chatbot?

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die als widget op de website geplaatst kan worden. Dit biedt de consument de mogelijkheid om binnen enkele seconden antwoord te krijgen op hun gestelde vraag. Deze vraag kan gaan over een reeds geplaatste bestelling, maar hierbij valt ook zeker te denken aan verkoopadvies. De consument krijgt in dit geval een icoon te zien waar de vraag getypt kan worden. Aan de hand van deze vraag gaat de chatbot opzoek naar overeenkomende woorden vanuit de kennisbank die is opgesteld door chatspecialisten. Op deze manier zal de klant sneller worden geholpen, wat zal leiden tot een hogere klanttevredenheid.

Wat kan Chatkracht hierin betekenen? 

Het kan natuurlijk zo zijn dat een klant liever een medewerker spreekt. In dit geval kan hij dit makkelijk aangeven. De bot verbindt de klant dan door en indien er een gesprek is geweest met de bot kan de medewerker dit ook terug zien. Hierdoor kan de klant rustig verder geholpen worden op de chat en indien de klant dit niet nodig heeft, heeft de medewerker meer ruimte en tijd voor andere bezigheden. Met een online chatservice verbreed je je online klantenservice en heb je meer ruimte voor andere bezigheden. Zo werk je naar ultieme klanttevredenheid toe.